Important Announcement Scheduled Server Maintenance on (GMT) Sunday, June 26th, 2:00 am - 8:00 am . site will be inoperative during the times indicated!
MESYUARAT MPPP IPGK GAYA BIL6/2021 MESYUARAT MAJLIS PROFESIONAL, PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN (MPPP) IPGK GAYA BIL 6 TAHUN 2021 Tarikh : 23 Sept 2021 (Khamis) Kod Akses: https://meet.google.com/kvr-gsmi-xnt 24 Sept 2021 (Jumaat) Kod Akses : https://meet.google.com/ask-xkmk-tzt Pengerusi : Dr. Gerturude Jock A.D.K Pengarah Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Kota Kinabalu, Sabah Tarikh/ Tentatif Masa Agenda 23 Sept 2021 (Khamis) 2.30 – 4.30 Petang Ucapan Pengerusi Pengesahan Minit Mesyuarat Bil.5/2021 Perkara Berbangkit Laporan Sekretariat Jaminan Kualiti dan Pematuhan Polisi Pembentangan Laporan Ketua-Ketua Jabatan / Ketua-Ketua Unit Tarikh/ Tentatif Masa Agenda 24 Sept 2021 (Jumaat) 8.15 – 4.30 Pembentangan Kertas cadangan dan Kertas Makluman Pembukaan dan Pengoperasian IPGK Gaya Program PLC Zon Sabah Kemasukan Pelajar Baharu PDPP dan PDPM Ambilan Okt 2021.
MESYUARAT MPPP IPGK GAYA BIL6/2021 MEMO DALAMAN INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS GAYA, KOTA KINABALU, SABAH Kepada : Pengarah Timbalan Pengarah Semua Ketua Jabatan Semua Ketua Unit Encik Shanmuga Nathan- Sekretariat Jaminan Kualiti dan Pematuhan Polisi Pegawai Eksekutif Penolong Akauntan Daripada: Setiausaha MPPP Salinan: Pengarah Tarikh: 17 Sept 2021 Rujukan Kami :IPG/11/100-1/1/4 Jld.9 ( ) Tuan, MESYUARAT MAJLIS PROFESIONAL, PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN INSTITUT BILANGAN 6/2021 Dengan segala hormatnya, perkara di atas dirujuk. 2. Untuk makluman tuan/puan mesyuarat tersebut di atas akan diadakan seperti ketetapan yang berikut: Tarikh 23 Sept 2021 (Khamis) 24 Sept 2021 (Jumaat) Masa 2.30 4.30 – 8.15 4.30 – Tempat kvr-gsmi-xnt ask-xkmk-tzt 3. Agenda Mesyuarat adalah seperti yang berikut: 23 Sept 2021 24 Sept 2021 3.1 Ucapan Pengerusi Pembentangan Kertas Cadangan dan Makluman IPGK 3.2 Pengesahan Minit Mesyuarat Yang Lalu Pembukaan dan Pengoperasian IPGK Gaya 3.3 Perkara-perkara Berbangkit Program PLC Zon Sabah 3.4 Pembentangan Laporan Ketua-Ketua Kemasukan Pelajar Baharu PDPP dan Jabatan / Ketua-Ketua Unit dan PDPM Ambilan Okt 2021. Sekretariat Jaminan Kualiti dan Pematuhan Polisi. 3.5 Hal-hal lain
Minit Mesyuarat Tapak04
MESYUARAT MPPP IPGK GAYA BIL6/2021 4. Kehadiran tuan-tuan sangat dihargai dan diucapkan terima kasih. Sekian. ” WAWASAN KEMAKMURAN BERSAMA 2030 ” “ BERKHIDMAT UNTUK NEGARA ” Saya yang menjalankan amanah, (DR. NORAFIDAH BINTI NORALIDIN) Urus setia, Majlis Profesional, Pengurusan dan Pentadbiran IPG Kampus Gaya, Kota Kinabalu. Sabah.
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 MINIT MESYUARAT MAJLIS PROFESIONAL, PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN (MPPP) INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS GAYA BIL 5/2021 Tarikh : 11 Ogos 2021 (Rabu) Masa : 8.30 pagi – 1.00 tengah hari Tempat : Dalam talian GM: Kod Akses: ppg-cpgc-nuv ________________________________________________________________________ Hadir 1. Dr. Gerturude Jock A.D.K Pengarah/Pengerusi Mesyuarat 2. Dr. Aris Fazil Hj. Ujang Timbalan Pengarah 3. Encik Shanmuga Nathan R Sekretariat Jaminan Kualiti Dan Pematuhan Polisi 4. Tuan Hj. Mohd Fauzi Rosli Ketua Jabatan Kecemerlangan Akademik 5. Dr. Juliana Osong Ketua Jabatan Perancangan Penyelidikan dan Inovasi 6. Tengku Zahiri Tengku Abd Wahab Ketua Jabatan Pendidikan Islam dan Moral 7. Encik Sonny Teh Eng Chong Ketua Jabatan Sains, Teknologi, Kejuruteraan Dan Matematik 8. Puan Juliana @ Julie Johari Ketua Jabatan Bahasa 9. Dr. Sapihi Hj. Dulamit Ketua Jabatan Sejarah 10. Dato Asrah Datu Ambas Ketua Unit Khidmat Pengurusan 11. En George Thomas Ketua Jabatan Pendidikan Holistik 12. Encik Khusaini Mohd Panglan Ketua Jabatan Pembangunan Profesionalisme Dan Konsultasi 13. Dr. Raymie A. Bakar Ketua Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan 14. Puan Khadijah Adenan Ketua Jabatan Pengajian Melayu 15. Puan Sharifah Mazni Binti Syed Mokhtar Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar 16. Puan Fudzla Suraya Ahmad Faisol Ketua Unit Peperiksaan dan Penilaian 17. Encik Abdul Halim Tahir Ketua Unit Psikologi dan Kaunseling 18. Encik Faisal bin Sayuati Ketua Unit Latihan dalam Perkhidmatan 19. Puan Noorwainie Yakub Ketua Pusat Sumber 20. Encik Julin bin Erus @ Erusi Ketua Unit Kokurikulum 21. Encik Chai Ming Chan Ketua Unit Amalan Profesionalisme Tidak Hadir Bersebab: 1. Puan Myrie Melissa Mydin Penolong Akauntan Urus setia: 1. Dr. Norafidah Noralidin Jabatan Perancangan, Penyelidikan dan Inovasi 2. Puan Shubashini Suppiah Pensyarah Jabatan Bahasa 3. Puan Norazlinah Abdul Rajik Pegawai Eksekutif Kanan 4. Puan Sarina binti Jinar Pembantu Pustakawan
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 I PERUTUSAN PENGERUSI 1. Mesyuarat mengambil maklum: i. Bacaan doa oleh Ustz. Tengku Zahiri Tengku Abdul Wahab ii. Pengarah mengalu-alukan kehadiran semua dan menyatakan bahawa ada banyak perkara yang perlu diselesaikan. iii. Beliau merakamkan ucapan terima kasih kepada semua Ketua Jabatan/Ketua Unit yang telah menyumbangkan penulisan kajian literatur untuk penulisan. Kajian literatur adalah amat penting dan beliau mencadangkan penulisan ini diletakkan laman web sebagai bahan rujukan. iv. Pengarah juga menasihati semua untuk sentiasa berwaspada dan mematuhi SOP dalam masa pandemik ini kerana negeri Sabah masih berada dalam Zon Merah. v. Semua surat serta makluman terkini perlu disampaikan kepada Pengarah dan vi. Timbalan Pengarah. vii. Terdapat staf baru yang telah melaporkan diri yang dikehendaki menjalani tempoh kuarantin. Setakat ini, hampir 90% staf IPG Kampus Gaya telah selesai divaksin. viii. Pengarah menyatakan bahawa masa sekarang adalah proses penempatan pensyarah baru melalui program HLP mengikut keperluan. Setakat ini IPG Kampus Gaya telah menerima seramai 5 orang pensyarah baharu. Pengarah meminta Ketua Jabatan dan ketua unit untuk memberi bimbingan dan sokongan kepada semua pensyarah baru ini supaya mereka tidak menghadapi tekanan kerja. ix. Ketua Jabatan perlu mengingatkan semua pensyarah di bawah mereka untuk memasuki portal MYPOROM untuk memasukkan penilaian praktikum pelajar. x. Menurut laporan pemeriksa luar, pelajar yang lemah perlu diberi bimbingan secara berterusan. II PENGESAHAN MINIT MESYUARAT BIL. 4 / 2021 2. Minit Mesyuarat Majlis Profesional, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bilangan 4/2021 disahkan tanpa pindaan. III PERKARA BERBANGKIT 3 . Perkara Berbangkit Tindakan Maklumbalas Agenda 1 Laporan telah diserahkan kepada Pengarah dan tindakan susulan perlu diambil. Mesyuarat akan diadakan untuk Tindakan seterusnya.
Manual Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan ...
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 Status Vaksin Seramai 155 pensyarah akademik dan staf telah selesai divaksin dos 1 dan dos 2. Makluman IV PEMBENTANGAN KERTAS CADANGAN DAN MAKLUMAN IPGK 4. Kertas Cadangan Bil 9/2021: Anugerah Kecemerlangan Pelajar dari Jabatan Kecemerlangan Akademik (JKA) Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Anugerah Kecemerlangan Pelajar yang akan diadakan pada 27 Januari 2022 Implikasi Kewangan: RM12, 080.00 – KUKP mencadangan penggunaan OS42. b. Pengarah mencadangkan anugerah diberi untuk pelajar-pelajar yang telah menyumbang dalam masa pandemik seperti PdPr. c. Digital Learning Object (DLO) yang akan diketuai oleh Dr Christina John dan Dr Siti Ajar perlu ada wakil dari setiap jabatan. Pembentangan DLO pada kolokium IPGM pada bulan October/November 2021. Bersetuju: d. Menyokong untuk diluluskan dengan penambahbaikan. 5. Kertas Makluman Bil 15/2021: Urus setia Jubli Intan IPG Kampus Gaya Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Logo rasmi dan persembahan montaj/gimik Jubli Intan IPG Kampus Gaya dibentangkan oleh Encik Aziz selaku pengerusi Jubli Intan. b. Logo dan montaj diterima dan tindakan seterusnya ialah membuat promosi kepada pelajar dan warga alumni. c. Promosi dan makluman tentang logo Jubli Intan perlu dibuat melalui surat siaran rasmi. Logo tersebut perlu dikekalkan dalam portal sehingga 2023. Semua sijil dan cenderamata akan menggunakan logo ini selepas promosi. 6. Kertas Makluman Bil 16/2021: Kertas Kerja Program Warisan Budaya Dan Sukan IPGK Gaya 2021 -Gaya Beyond 2025 Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Kertas kerja telah dimurnikan mengikut keadaan semasa. b. Dr Raymie selaku Ketua Jabatan PJK telah membentangkan senarai ahli jawatankuasa. c. Pengarah meminta agar program ini dan program GADe 2021 anjuran Jabatan Bahasa digabungkan untuk mengelakkan peserta terbeban.
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 d. Jabatan Bahasa dan Jabatan PJK diminta untuk menyelesaikan isu ini Bersama. 7. Kertas Makluman Bil 17/2021: Program Apresiasi Bahasa dan Sastera dari Jabatan Pengajian Melayu Mengambil Maklum: a. Program Apresiasi Bahasa dan Sastera b. Program ini akan diadakan sepanjang 23 Ogos hingga 23 September c. Program ini adalah program kolaborasi antara Pusat Sumber IPG Kampus Gaya, Jawatankuasa Perwakilan Pelajar IPG Kampus Gaya dan gabungan pelajar IPG Kampus Dato Razali Ismail. d. Tiada implikasi kewangan untuk program ini dan e-sijil akan disediakan. 8. Kertas Makluman Bil 18/2021: Bantuan Tenaga Pengajar Luar dari Jabatan STEM Mengambil Maklum: a. Permohonan IPG Kampus Gaya untuk mendapatkan bantuan tenaga pengajar luar secara dalam talian dari IPG Keningau bagi kursus RBTS3033 Reka Bentuk Berbantu Komputer pada sesi PDP Januari-Mei 2022. b. Kursus ini merupakan kursus teras yang ditawarkan kepada pelajar PISMP RBT pada sesi Januari – Mei 2022 supaya pelajar dapat mereka bentuk lukisan projek yang disampaikan secara praktikal dan diaplikasi dalam pembangunan reka bentuk projek menggunakan perisian reka bentuk berbantu komputer ( computer-aided design , CAD). Walau bagaimanapun IPGK Gaya tidak mempunyai kepakaran tenaga pengajar untuk kursus ini. c. IPG Kampus Gaya memohon Encik Suffian bin Saheran iaitu pensyarah IPGK Keningau membantu PdP dalam talian bagi kursus RBTS3033. Seramai 24 orang pelajar PISMP RBT Ambilan Jun 2021 akan mengikuti kursus ini pada sesi Januari – Mei 2022. d. Encik Lee Chee Huat selaku penyelaras kursus ini akan terlibat dalam proses pengajaran secara berpasangan dengan pensyarah dari IPGK Keningau. e. Sesi pembelajaran akan dilaksanakan dalam Makmal Komputer (bangunan baharu)/Bilik kuliah PISMP RBT. f. Tiada implikasi kewangan. 9. Kertas Makluman Bil 19/2021: Program Bulan Pusat Sumber oleh Unit Pusat Sumber Mengambil Maklum: a. Kertas ini dikemukakan bertujuan
MESYUARAT MPPP IPGK GAYA BIL6/2021 4. Kehadiran tuan-tuan sangat dihargai dan diucapkan terima kasih. Sekian. ” WAWASAN KEMAKMURAN BERSAMA 2030 ” “ BERKHIDMAT UNTUK NEGARA ” Saya yang menjalankan amanah, (DR. NORAFIDAH BINTI NORALIDIN) Urus setia, Majlis Profesional, Pengurusan dan Pentadbiran IPG Kampus Gaya, Kota Kinabalu. Sabah.
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 MINIT MESYUARAT MAJLIS PROFESIONAL, PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN (MPPP) INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS GAYA BIL 5/2021 Tarikh : 11 Ogos 2021 (Rabu) Masa : 8.30 pagi – 1.00 tengah hari Tempat : Dalam talian GM: Kod Akses: ppg-cpgc-nuv ________________________________________________________________________ Hadir 1. Dr. Gerturude Jock A.D.K Pengarah/Pengerusi Mesyuarat 2. Dr. Aris Fazil Hj. Ujang Timbalan Pengarah 3. Encik Shanmuga Nathan R Sekretariat Jaminan Kualiti Dan Pematuhan Polisi 4. Tuan Hj. Mohd Fauzi Rosli Ketua Jabatan Kecemerlangan Akademik 5. Dr. Juliana Osong Ketua Jabatan Perancangan Penyelidikan dan Inovasi 6. Tengku Zahiri Tengku Abd Wahab Ketua Jabatan Pendidikan Islam dan Moral 7. Encik Sonny Teh Eng Chong Ketua Jabatan Sains, Teknologi, Kejuruteraan Dan Matematik 8. Puan Juliana @ Julie Johari Ketua Jabatan Bahasa 9. Dr. Sapihi Hj. Dulamit Ketua Jabatan Sejarah 10. Dato Asrah Datu Ambas Ketua Unit Khidmat Pengurusan 11. En George Thomas Ketua Jabatan Pendidikan Holistik 12. Encik Khusaini Mohd Panglan Ketua Jabatan Pembangunan Profesionalisme Dan Konsultasi 13. Dr. Raymie A. Bakar Ketua Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan 14. Puan Khadijah Adenan Ketua Jabatan Pengajian Melayu 15. Puan Sharifah Mazni Binti Syed Mokhtar Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar 16. Puan Fudzla Suraya Ahmad Faisol Ketua Unit Peperiksaan dan Penilaian 17. Encik Abdul Halim Tahir Ketua Unit Psikologi dan Kaunseling 18. Encik Faisal bin Sayuati Ketua Unit Latihan dalam Perkhidmatan 19. Puan Noorwainie Yakub Ketua Pusat Sumber 20. Encik Julin bin Erus @ Erusi Ketua Unit Kokurikulum 21. Encik Chai Ming Chan Ketua Unit Amalan Profesionalisme Tidak Hadir Bersebab: 1. Puan Myrie Melissa Mydin Penolong Akauntan Urus setia: 1. Dr. Norafidah Noralidin Jabatan Perancangan, Penyelidikan dan Inovasi 2. Puan Shubashini Suppiah Pensyarah Jabatan Bahasa 3. Puan Norazlinah Abdul Rajik Pegawai Eksekutif Kanan 4. Puan Sarina binti Jinar Pembantu Pustakawan
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 I PERUTUSAN PENGERUSI 1. Mesyuarat mengambil maklum: i. Bacaan doa oleh Ustz. Tengku Zahiri Tengku Abdul Wahab ii. Pengarah mengalu-alukan kehadiran semua dan menyatakan bahawa ada banyak perkara yang perlu diselesaikan. iii. Beliau merakamkan ucapan terima kasih kepada semua Ketua Jabatan/Ketua Unit yang telah menyumbangkan penulisan kajian literatur untuk penulisan. Kajian literatur adalah amat penting dan beliau mencadangkan penulisan ini diletakkan laman web sebagai bahan rujukan. iv. Pengarah juga menasihati semua untuk sentiasa berwaspada dan mematuhi SOP dalam masa pandemik ini kerana negeri Sabah masih berada dalam Zon Merah. v. Semua surat serta makluman terkini perlu disampaikan kepada Pengarah dan vi. Timbalan Pengarah. vii. Terdapat staf baru yang telah melaporkan diri yang dikehendaki menjalani tempoh kuarantin. Setakat ini, hampir 90% staf IPG Kampus Gaya telah selesai divaksin. viii. Pengarah menyatakan bahawa masa sekarang adalah proses penempatan pensyarah baru melalui program HLP mengikut keperluan. Setakat ini IPG Kampus Gaya telah menerima seramai 5 orang pensyarah baharu. Pengarah meminta Ketua Jabatan dan ketua unit untuk memberi bimbingan dan sokongan kepada semua pensyarah baru ini supaya mereka tidak menghadapi tekanan kerja. ix. Ketua Jabatan perlu mengingatkan semua pensyarah di bawah mereka untuk memasuki portal MYPOROM untuk memasukkan penilaian praktikum pelajar. x. Menurut laporan pemeriksa luar, pelajar yang lemah perlu diberi bimbingan secara berterusan. II PENGESAHAN MINIT MESYUARAT BIL. 4 / 2021 2. Minit Mesyuarat Majlis Profesional, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bilangan 4/2021 disahkan tanpa pindaan. III PERKARA BERBANGKIT 3 . Perkara Berbangkit Tindakan Maklumbalas Agenda 1 Laporan telah diserahkan kepada Pengarah dan tindakan susulan perlu diambil. Mesyuarat akan diadakan untuk Tindakan seterusnya.
Manual Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan ...
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 Status Vaksin Seramai 155 pensyarah akademik dan staf telah selesai divaksin dos 1 dan dos 2. Makluman IV PEMBENTANGAN KERTAS CADANGAN DAN MAKLUMAN IPGK 4. Kertas Cadangan Bil 9/2021: Anugerah Kecemerlangan Pelajar dari Jabatan Kecemerlangan Akademik (JKA) Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Anugerah Kecemerlangan Pelajar yang akan diadakan pada 27 Januari 2022 Implikasi Kewangan: RM12, 080.00 – KUKP mencadangan penggunaan OS42. b. Pengarah mencadangkan anugerah diberi untuk pelajar-pelajar yang telah menyumbang dalam masa pandemik seperti PdPr. c. Digital Learning Object (DLO) yang akan diketuai oleh Dr Christina John dan Dr Siti Ajar perlu ada wakil dari setiap jabatan. Pembentangan DLO pada kolokium IPGM pada bulan October/November 2021. Bersetuju: d. Menyokong untuk diluluskan dengan penambahbaikan. 5. Kertas Makluman Bil 15/2021: Urus setia Jubli Intan IPG Kampus Gaya Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Logo rasmi dan persembahan montaj/gimik Jubli Intan IPG Kampus Gaya dibentangkan oleh Encik Aziz selaku pengerusi Jubli Intan. b. Logo dan montaj diterima dan tindakan seterusnya ialah membuat promosi kepada pelajar dan warga alumni. c. Promosi dan makluman tentang logo Jubli Intan perlu dibuat melalui surat siaran rasmi. Logo tersebut perlu dikekalkan dalam portal sehingga 2023. Semua sijil dan cenderamata akan menggunakan logo ini selepas promosi. 6. Kertas Makluman Bil 16/2021: Kertas Kerja Program Warisan Budaya Dan Sukan IPGK Gaya 2021 -Gaya Beyond 2025 Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Kertas kerja telah dimurnikan mengikut keadaan semasa. b. Dr Raymie selaku Ketua Jabatan PJK telah membentangkan senarai ahli jawatankuasa. c. Pengarah meminta agar program ini dan program GADe 2021 anjuran Jabatan Bahasa digabungkan untuk mengelakkan peserta terbeban.
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 d. Jabatan Bahasa dan Jabatan PJK diminta untuk menyelesaikan isu ini Bersama. 7. Kertas Makluman Bil 17/2021: Program Apresiasi Bahasa dan Sastera dari Jabatan Pengajian Melayu Mengambil Maklum: a. Program Apresiasi Bahasa dan Sastera b. Program ini akan diadakan sepanjang 23 Ogos hingga 23 September c. Program ini adalah program kolaborasi antara Pusat Sumber IPG Kampus Gaya, Jawatankuasa Perwakilan Pelajar IPG Kampus Gaya dan gabungan pelajar IPG Kampus Dato Razali Ismail. d. Tiada implikasi kewangan untuk program ini dan e-sijil akan disediakan. 8. Kertas Makluman Bil 18/2021: Bantuan Tenaga Pengajar Luar dari Jabatan STEM Mengambil Maklum: a. Permohonan IPG Kampus Gaya untuk mendapatkan bantuan tenaga pengajar luar secara dalam talian dari IPG Keningau bagi kursus RBTS3033 Reka Bentuk Berbantu Komputer pada sesi PDP Januari-Mei 2022. b. Kursus ini merupakan kursus teras yang ditawarkan kepada pelajar PISMP RBT pada sesi Januari – Mei 2022 supaya pelajar dapat mereka bentuk lukisan projek yang disampaikan secara praktikal dan diaplikasi dalam pembangunan reka bentuk projek menggunakan perisian reka bentuk berbantu komputer ( computer-aided design , CAD). Walau bagaimanapun IPGK Gaya tidak mempunyai kepakaran tenaga pengajar untuk kursus ini. c. IPG Kampus Gaya memohon Encik Suffian bin Saheran iaitu pensyarah IPGK Keningau membantu PdP dalam talian bagi kursus RBTS3033. Seramai 24 orang pelajar PISMP RBT Ambilan Jun 2021 akan mengikuti kursus ini pada sesi Januari – Mei 2022. d. Encik Lee Chee Huat selaku penyelaras kursus ini akan terlibat dalam proses pengajaran secara berpasangan dengan pensyarah dari IPGK Keningau. e. Sesi pembelajaran akan dilaksanakan dalam Makmal Komputer (bangunan baharu)/Bilik kuliah PISMP RBT. f. Tiada implikasi kewangan. 9. Kertas Makluman Bil 19/2021: Program Bulan Pusat Sumber oleh Unit Pusat Sumber Mengambil Maklum: a. Kertas ini dikemukakan bertujuan
MESYUARAT MPPP IPGK GAYA BIL6/2021 4. Kehadiran tuan-tuan sangat dihargai dan diucapkan terima kasih. Sekian. ” WAWASAN KEMAKMURAN BERSAMA 2030 ” “ BERKHIDMAT UNTUK NEGARA ” Saya yang menjalankan amanah, (DR. NORAFIDAH BINTI NORALIDIN) Urus setia, Majlis Profesional, Pengurusan dan Pentadbiran IPG Kampus Gaya, Kota Kinabalu. Sabah.
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 MINIT MESYUARAT MAJLIS PROFESIONAL, PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN (MPPP) INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS GAYA BIL 5/2021 Tarikh : 11 Ogos 2021 (Rabu) Masa : 8.30 pagi – 1.00 tengah hari Tempat : Dalam talian GM: Kod Akses: ppg-cpgc-nuv ________________________________________________________________________ Hadir 1. Dr. Gerturude Jock A.D.K Pengarah/Pengerusi Mesyuarat 2. Dr. Aris Fazil Hj. Ujang Timbalan Pengarah 3. Encik Shanmuga Nathan R Sekretariat Jaminan Kualiti Dan Pematuhan Polisi 4. Tuan Hj. Mohd Fauzi Rosli Ketua Jabatan Kecemerlangan Akademik 5. Dr. Juliana Osong Ketua Jabatan Perancangan Penyelidikan dan Inovasi 6. Tengku Zahiri Tengku Abd Wahab Ketua Jabatan Pendidikan Islam dan Moral 7. Encik Sonny Teh Eng Chong Ketua Jabatan Sains, Teknologi, Kejuruteraan Dan Matematik 8. Puan Juliana @ Julie Johari Ketua Jabatan Bahasa 9. Dr. Sapihi Hj. Dulamit Ketua Jabatan Sejarah 10. Dato Asrah Datu Ambas Ketua Unit Khidmat Pengurusan 11. En George Thomas Ketua Jabatan Pendidikan Holistik 12. Encik Khusaini Mohd Panglan Ketua Jabatan Pembangunan Profesionalisme Dan Konsultasi 13. Dr. Raymie A. Bakar Ketua Jabatan Pendidikan Jasmani dan Kesihatan 14. Puan Khadijah Adenan Ketua Jabatan Pengajian Melayu 15. Puan Sharifah Mazni Binti Syed Mokhtar Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar 16. Puan Fudzla Suraya Ahmad Faisol Ketua Unit Peperiksaan dan Penilaian 17. Encik Abdul Halim Tahir Ketua Unit Psikologi dan Kaunseling 18. Encik Faisal bin Sayuati Ketua Unit Latihan dalam Perkhidmatan 19. Puan Noorwainie Yakub Ketua Pusat Sumber 20. Encik Julin bin Erus @ Erusi Ketua Unit Kokurikulum 21. Encik Chai Ming Chan Ketua Unit Amalan Profesionalisme Tidak Hadir Bersebab: 1. Puan Myrie Melissa Mydin Penolong Akauntan Urus setia: 1. Dr. Norafidah Noralidin Jabatan Perancangan, Penyelidikan dan Inovasi 2. Puan Shubashini Suppiah Pensyarah Jabatan Bahasa 3. Puan Norazlinah Abdul Rajik Pegawai Eksekutif Kanan 4. Puan Sarina binti Jinar Pembantu Pustakawan
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 I PERUTUSAN PENGERUSI 1. Mesyuarat mengambil maklum: i. Bacaan doa oleh Ustz. Tengku Zahiri Tengku Abdul Wahab ii. Pengarah mengalu-alukan kehadiran semua dan menyatakan bahawa ada banyak perkara yang perlu diselesaikan. iii. Beliau merakamkan ucapan terima kasih kepada semua Ketua Jabatan/Ketua Unit yang telah menyumbangkan penulisan kajian literatur untuk penulisan. Kajian literatur adalah amat penting dan beliau mencadangkan penulisan ini diletakkan laman web sebagai bahan rujukan. iv. Pengarah juga menasihati semua untuk sentiasa berwaspada dan mematuhi SOP dalam masa pandemik ini kerana negeri Sabah masih berada dalam Zon Merah. v. Semua surat serta makluman terkini perlu disampaikan kepada Pengarah dan vi. Timbalan Pengarah. vii. Terdapat staf baru yang telah melaporkan diri yang dikehendaki menjalani tempoh kuarantin. Setakat ini, hampir 90% staf IPG Kampus Gaya telah selesai divaksin. viii. Pengarah menyatakan bahawa masa sekarang adalah proses penempatan pensyarah baru melalui program HLP mengikut keperluan. Setakat ini IPG Kampus Gaya telah menerima seramai 5 orang pensyarah baharu. Pengarah meminta Ketua Jabatan dan ketua unit untuk memberi bimbingan dan sokongan kepada semua pensyarah baru ini supaya mereka tidak menghadapi tekanan kerja. ix. Ketua Jabatan perlu mengingatkan semua pensyarah di bawah mereka untuk memasuki portal MYPOROM untuk memasukkan penilaian praktikum pelajar. x. Menurut laporan pemeriksa luar, pelajar yang lemah perlu diberi bimbingan secara berterusan. II PENGESAHAN MINIT MESYUARAT BIL. 4 / 2021 2. Minit Mesyuarat Majlis Profesional, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bilangan 4/2021 disahkan tanpa pindaan. III PERKARA BERBANGKIT 3 . Perkara Berbangkit Tindakan Maklumbalas Agenda 1 Laporan telah diserahkan kepada Pengarah dan tindakan susulan perlu diambil. Mesyuarat akan diadakan untuk Tindakan seterusnya.
Manual Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan ...
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 Status Vaksin Seramai 155 pensyarah akademik dan staf telah selesai divaksin dos 1 dan dos 2. Makluman IV PEMBENTANGAN KERTAS CADANGAN DAN MAKLUMAN IPGK 4. Kertas Cadangan Bil 9/2021: Anugerah Kecemerlangan Pelajar dari Jabatan Kecemerlangan Akademik (JKA) Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Anugerah Kecemerlangan Pelajar yang akan diadakan pada 27 Januari 2022 Implikasi Kewangan: RM12, 080.00 – KUKP mencadangan penggunaan OS42. b. Pengarah mencadangkan anugerah diberi untuk pelajar-pelajar yang telah menyumbang dalam masa pandemik seperti PdPr. c. Digital Learning Object (DLO) yang akan diketuai oleh Dr Christina John dan Dr Siti Ajar perlu ada wakil dari setiap jabatan. Pembentangan DLO pada kolokium IPGM pada bulan October/November 2021. Bersetuju: d. Menyokong untuk diluluskan dengan penambahbaikan. 5. Kertas Makluman Bil 15/2021: Urus setia Jubli Intan IPG Kampus Gaya Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Logo rasmi dan persembahan montaj/gimik Jubli Intan IPG Kampus Gaya dibentangkan oleh Encik Aziz selaku pengerusi Jubli Intan. b. Logo dan montaj diterima dan tindakan seterusnya ialah membuat promosi kepada pelajar dan warga alumni. c. Promosi dan makluman tentang logo Jubli Intan perlu dibuat melalui surat siaran rasmi. Logo tersebut perlu dikekalkan dalam portal sehingga 2023. Semua sijil dan cenderamata akan menggunakan logo ini selepas promosi. 6. Kertas Makluman Bil 16/2021: Kertas Kerja Program Warisan Budaya Dan Sukan IPGK Gaya 2021 -Gaya Beyond 2025 Mesyuarat: Mengambil Maklum: a. Kertas kerja telah dimurnikan mengikut keadaan semasa. b. Dr Raymie selaku Ketua Jabatan PJK telah membentangkan senarai ahli jawatankuasa. c. Pengarah meminta agar program ini dan program GADe 2021 anjuran Jabatan Bahasa digabungkan untuk mengelakkan peserta terbeban.
Edaran Terhad Mesyuarat Majlis Profesionalisme, Pengurusan dan Pentadbiran Institut Pendidikan Guru Kampus Gaya Bil 5/2021 d. Jabatan Bahasa dan Jabatan PJK diminta untuk menyelesaikan isu ini Bersama. 7. Kertas Makluman Bil 17/2021: Program Apresiasi Bahasa dan Sastera dari Jabatan Pengajian Melayu Mengambil Maklum: a. Program Apresiasi Bahasa dan Sastera b. Program ini akan diadakan sepanjang 23 Ogos hingga 23 September c. Program ini adalah program kolaborasi antara Pusat Sumber IPG Kampus Gaya, Jawatankuasa Perwakilan Pelajar IPG Kampus Gaya dan gabungan pelajar IPG Kampus Dato Razali Ismail. d. Tiada implikasi kewangan untuk program ini dan e-sijil akan disediakan. 8. Kertas Makluman Bil 18/2021: Bantuan Tenaga Pengajar Luar dari Jabatan STEM Mengambil Maklum: a. Permohonan IPG Kampus Gaya untuk mendapatkan bantuan tenaga pengajar luar secara dalam talian dari IPG Keningau bagi kursus RBTS3033 Reka Bentuk Berbantu Komputer pada sesi PDP Januari-Mei 2022. b. Kursus ini merupakan kursus teras yang ditawarkan kepada pelajar PISMP RBT pada sesi Januari – Mei 2022 supaya pelajar dapat mereka bentuk lukisan projek yang disampaikan secara praktikal dan diaplikasi dalam pembangunan reka bentuk projek menggunakan perisian reka bentuk berbantu komputer ( computer-aided design , CAD). Walau bagaimanapun IPGK Gaya tidak mempunyai kepakaran tenaga pengajar untuk kursus ini. c. IPG Kampus Gaya memohon Encik Suffian bin Saheran iaitu pensyarah IPGK Keningau membantu PdP dalam talian bagi kursus RBTS3033. Seramai 24 orang pelajar PISMP RBT Ambilan Jun 2021 akan mengikuti kursus ini pada sesi Januari – Mei 2022. d. Encik Lee Chee Huat selaku penyelaras kursus ini akan terlibat dalam proses pengajaran secara berpasangan dengan pensyarah dari IPGK Keningau. e. Sesi pembelajaran akan dilaksanakan dalam Makmal Komputer (bangunan baharu)/Bilik kuliah PISMP RBT. f. Tiada implikasi kewangan. 9. Kertas Makluman Bil 19/2021: Program Bulan Pusat Sumber oleh Unit Pusat Sumber Mengambil Maklum: a. Kertas ini dikemukakan bertujuan
Komentar